Taustaa

Suur-Helsingin Alaosasto

Suomen Welsh Corgi Seura ry.

Suomen Welsh Corgi seura ry on rotujärjestö, jonka tehtävänä on toimia Suomessa asuvien corgien etujärjestönä Suomessa,Pohjoismaissa sekä muualla maailmassa. Rotujärjestön tehtävänä on toimia neuvonantajana jalostuksellissa asioissa,valvoa rodun terveydentilaa, olla asiantuntijoina kaikissa corgeja koskevissa asioissa, järjestää tuomarikoulutusta uusille tuomareille ja täydennyskoulutusta vanhoille tuomareille. Tästä työsarasta johtuen itse Corgi-seuralla on rajoitetut mahdollisuudet toimia itse corgiseuralaisten keskuudessa. Yhteistä toimintaa ovat kesäpäivät, Corgiset-lehti sekä jäsenistön mahdollisuus osallistua kevät- ja syyskokoukseen. Tätä corgiseuran toimintaa täydentämään on perustettu alaosastot Pohjois-Suomeen, Tampereelle ja Suur-Helsingin alueelle. Rotua harrastava kerho on myös mm. Turussa.

Mikä on Suur-Helsingin alaosasto?

Suur-Helsingin Alaosasto toimii kaikkien Helsingissä ja laajalla alueella Helsingin ympäristössä asuvien corgien keskuudessa. Alaosaston toimintaan ovat kaikki tervetulleita, olkoon koira sitten mamman mussu tai papan kaunein, ei ole mitään väliä. Olkoon koira minkälainen tahansa, karvoja vaikka toisille jakaa tai kiveksistä ei tietoa; kaikki käy. Alaosaston toiminnassa riittää että koira on corgi. Ainoana vaatimuksena on jäsenyys Suomen Welsh Corgi Seurassa. Alaosasto ei peri jäsenmaksua vaan toiminta rahoitetaan eri tempauksilla.

Jos olet kiinnostunut tulemaan mukaan toimintaan tai sinulla olisi ideoita, joita haluaisit alaosaston toteuttavan, ota yhteyttä keneen tahansa alaosaston toimihenkilöön ja katsotaan mitä hauskaa toimintaa saisimme toteutetuksi!

Tervetuloa mukaan!